Oblíbená ojetina Opel Astra G

Astry, které opouštěly výrobní pásy v 90. letech, na tom nebyly po technické stránce zrovna nejlépe. Časté závady v elektrické instalaci, abnormální koroze karoserie a především hlučné, málo výkonné a nespolehlivé motory posunuly tento vůz na pomyslný konec žebříčku oblíbenosti. A to byla škoda. Nadčasový design a špičkové technické řešení však muselo přijít v podobě nové Astry G, jinak by automobilka Opel v konkurenci neobstála, zejména ve srovnání s novým Golfem a s vozem Ford Focus.
opel v horách
A tak se jaro roku 1998 stalo průlomovým obdobím pro automobilku Opel. Nový model Astra G měla tehdy oslovit zákazníky velmi širokého spektra, a to v celé Evropě. Původní pětidveřové a třídveřové „liftbacky“ s výklopnou zádí doplnil sedan a vůz „combi“ s velkým zavazadlovým prostorem až 480 litrů.
O rok později se na trhu objevil i model „cabrio“ a v roce 2000 dvoudveřové „coupé“, což byl v podstatě nástupce oné slavné „Calibry“.
opel astra

Sportovní stroj s nadčasovým designem překonal všechna očekávání

Opel Astra G vyráběný v letech 1999 – 2004 se stal jedním z nejoblíbenějších vozů své třídy na celém světě. Měl excelentní sportovní design, vůz byl bezpečný, velmi živý (ve vyšších motorizacích) a zároveň kompaktní, stabilní a poměrně těžký. Nová Astra měla úctyhodnou hmotnost – necelých 1200 kg! Všichni odborníci, ale i laická veřejnost, se shodují na tom, že nejlepší volbou pohonné jednotky pro tento vůz byl šestnáctiventilový motor o objemu válců 1,6 litru. Ten poskytoval výkon 74 kW, to je rovných 100 koňských sil. Tento motor byl ovšem kompletně přepracován, musela se totiž vyřešit vysoká spotřeba oleje, rychlé opotřebovávání motoru a mizerná ovalita pístů. Nový motor je už někde úplně jinde a nemohou si jej vynachválit ani dnešní majitelé ojetých Aster G.

Každý vůz má i svá slabá místa

Pokud kupujete Astru G v této motorizaci, zaměřte se i na její slabé stránky. Může to být např. výfukové potrubí, které často trpí korozí. Zadní tlumiče mohou mít problémy již po prvních 40 tisících km. Někdy se hlučnost podvozku projeví vadnými silentbloky stabilizátoru, jejich výměna je ovšem levná záležitost. Zásadní je pohlídat si kompletní výměnu rozvodů, tedy včetně vodní pumpy a napínacích kladek. Vozy s rokem výroby do roku 2001 je musí mít nové po každých 60 tisících ujetých kilometrech a vozy vyrobené v letech 2002 – 2004 po 90 tisících.